I.F.F. nr 40. Good impression on strong wove paper withe the title engraved at foot. Some stains on the back some very slightly visible on the front. Slight empoussiérage. Thread margins.
Poncetton n°4. Belle épreuve signée. Dessin signé et titré. Rousseurs marginales prononcées à la gravure; petite déchirure en tête au dessin et empoussiérage. Oeuvre puissante de Bernard Naudin, dans la lignée de Goya. Rare.
Poncetton nr 1 (I/II). Good impression. Ensemble d’une gravure et d’un dessin préparatoire by ink, la seconde signed; la première du first state (of 2), before que le visage du nain ne soit gratté. Some creases and breaks, rests of mounting paper on the back and some stains à la première; folds, small tears and […]
Dimension: 205 (etching) - 170 (drawing) mm x 285 (etching) - 230 (drawing) mm
Poncetton nr 25 (I/II). Very good impression on laid paper of first state (of two), before the engraved signature, signed and annotated “1er état”. Creases mostly soft; some marginal foxings. Good margins.
Poncetton nr 60 (I/II). Very good impression on laid paper of first state (of two), avant des travaux à la pointe sèche, signed and annotated “1e état – 1ère épreuve”. Soft creases at top; two tiny thin paper areas. Good margins. Rare.
Delteil-Cailac nr 196. Shapiro and Mélot p 23. Good impression printed in brown-red on thin wove paper, of the only state. Diagonal fold brand at top. “Le dessin au vernis sur la plaque de zinc a été fait par Camille Pissarro mais la morsure par son fils Lucien…” Jean Cailac. There would be a posthumous […]
T. Dufresne nr 16. Very good impression on laid paper, numbered and signed. Very slight trace of an old mounting paper. Edition of 25 impressions. Dry stamp of the editor Sagot (Lugt nr 2254)